Diakonia kiittää saamistaan lahjoituksista

Petäjäveden seurakunnan diakoniatyö sai viime vuoden lopussa iloisen tervehdyksen kunnasta, kun kunnanvaltuusto päätti lahjoittaa vuoden viimeisen kokouksensa kokouspalkkiot vähävaraisten auttamiseen seurakunnan diakoniatyön kautta. Hyvis Petäjävesi, joka perustettiin jatkamaan LC Petäjäveden työtä paikallisesti lahjoitti myös loppuvuonna 2022 diakonialle.

Joulukassikeräykseen ihmiset lahjoittivat todella runsaasti. Diakoniatyöntekijänä minulla oli iso ilo antaa kasseja toimistossa asioiville ja välittää hyvää mieltä ja välittämistä ihmiseltä toiselle.

Tahdon kiittää jokaista edellä mainittua lahjoittajaa ja jokaista, joka on lahjoittanut diakonian rahankeräykseen. Teidän lahjoituksillanne ja talousarviovaroilla on mahdollista avustaa taloudellisesti myös alkaneena vuonna.

IMG_20210413_125807_1.jpg

Yksityiskohta kirkon maalauksesta

Alkaneena vuonna diakonia on edelleen mukana Petäjävedellä asuvien ihmisten elämässä ja eri tilanteissa. Diakonian apu kuuluu jokaiselle kunnassa asuvalle, se on luottamuksellista, maksutonta ja lähtee aina ihmisen omasta tilanteesta ja tarpeesta.

Diakonian apu voi olla esimerkiksi keskustelua, neuvontaa ja ohjausta. Joskus se on ottamani kopio Kelan hakemuksen liitteeksi tai lomakkeen täyttö diakoniatoimiston tietokoneella ja nettiyhteydellä. Joskus yhteistä puhetta ihmissuhteista tai hiljentymistä hengellisen asian äärellä. Joskus se on toisten ihmisten tapaamisen iloa diakonian tilaisuuksissa. Tai taloudellinen avustus, jonka avulla pääsee yli tiukasta tilanteesta.

Jos tarvitset apua tai haluat auttaa, ota yhteyttä niin mietitään yhdessä, miten asiassa mennään eteenpäin. Älä jää yksin murehtimaan vaan soita tai lähetä viesti!

Riikka Hirviniemi diakoni, 040 7656176

2023-01-16 09:58:31.0