Kirkkoherra Laura Laitisen viesti torstaina 23.2.2023

Tämä iltapäivä ja ilta on asettanut meidät kasvotusten elämän arvaamattomuuden kanssa. Aivan tavallinen torstai muuttui hetkessä epätietoisuuden täyttämäksi murheeksi kun Kintauden kohdalla tapahtui vakava liikenneonnettomuus.

Monenlaiset tunteet ja ajatukset voivat risteillä mielessä. Suru, ahdistus, murhe, epätietoisuus, viha, pelko, toivottomuus, toivo. Joku itkee vuolaasti, toinen ei vuodata yhtään kyyneltä.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa kohdata kriisiä. Jokaisen tapa on yhtä oikein.

Meidän ajatuksemme ovat nuoren ja hänen perheensä ja läheistensä luona. Kannamme heitä rukouksissa Kaikkivaltiaan Jumalan käsiin. Jos sinulla on tapana rukoilla, pyydän, että rukoilisit nuoren ja hänen rakkaidensa puolesta. Voit rukoilla omin sanoin tai vaikka näin:

Rakas Jumala,
Sinä näet tämän tilanteen kaikessa kauheudessaan. Sinä näet surumme ja pelkomme. Sinä näet hätämme ja toivottomuutemme.
Jumala, me pyydämme: siunaa tätä nuorta ja hänen läheisiään. Pidä heitä lähelläsi, lohduta kaiken keskellä. Ota heidät syliisi, paranna ja anna voimaa jaksaa.
Tätä me rukoilemme Jeesuksen nimessä. Aamen.

Perjantaina 24.2. Petäjäveden kirkko on avoinna klo 12-14 hiljentymistä, rukousta ja keskustelua varten. Paikalla olemme ainakin minä ja diakoni Riikka.

Seurakunnan työntekijät ovat käytettävissä keskuteluapuun ja rukoukseen.

Hädän keskellä luotamme Jumalan lupaukseen:

”Älä pelkää, minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.”

Kirkkoherra Laura p. 0405262107

Nuorisopappi Johanna p. 0405262108

Diakoni Riikka 0407656176

Varhaiskasvatuksen työntekijä Tuija 0400826195

Kanttori Leena 0400832917

Laura Laitinen
Laura Laitinen
Kirkkoherra

Toimin Petäjäveden seurakunnan kirkkoherrana. Työhöni kuuluu vastata seurakunnan työntekijöiden esimiestehtävistä ja seurakunnan hallinnosta. Lisäksi teen papin perustehtäviä, kuten toimitan jumalanpalveluksia ja kasteita, avioliittoon vihkimisiä ja hautaan siunaamisia.

Kirkkoherran työssä parasta on jatkuva uuden oppiminen, ihmisten kanssa työskenteleminen ja isojen kokonaisuuksien hahmottamisen ja johtamisen haasteet ja ilot.

2023-02-23 22:02:41.0