Diakonian kesäpäivystys kesällä 2025:
2.-6.6 diakoni tavattavissa sovitusti; sovi aika ottamalla Pauliinaan yhteyttä, p. 0407656176! Pauliina vapaalla pe 6.6.
9.-13.6 diakoni tavattavissa sovitusti; sovi aika ottamalla Pauliinaan yhteyttä, p. 0407656176! Pauliina vapaalla ti 10.6.
16.-20.6 diakoni tavattavissa TIISTAINA 17.6 diakoniatoimistossa klo:9-12.
Huomioithan, että Pauliina on toisella paikkakunnalla rippileirillä 18.-23.6 ja tavoitettavissa VAIN viestillä! p. 0407656176
23.-27.6 diakoni rippileirillä; tavattavissa TORSTAINA 26.6 diakoniatoimistossa klo:14-17.
30.6-4.7 diakoni vapaalla
7.7-18.7 diakoni tavattavissa sovitusti; sovi aika ottamalla Pauliinaan yhteyttä p. 0407656176!
19.7-31.7 diakoni kesälomalla. Hätätilanteessa ota yhteys Petäjäveden kunnan sosiaalitoimeen.
Seurakuntamme MobilePay-lahjoitusnumero: 12274
Voit lahjoittaa myös pankin kautta. Petäjäveden seurakunnan viitenumero: 307402.
Aktia FI82 4055 0010 4148 41
Nordea FI16 2089 1800 0067 75
Pohjola-Pankki FI14 5000 0120 2362 28
Kirkkopalvelujen keräysluvat RA/2020/639 ja ÅLR 2020/4355.
”Seurakunnan ja sen jäsenten tulee harjoittaa diakoniaa. Diakonia on kristilliseen rakkauteen perustuvaa avun antamista erityisesti niille, joiden hätä on suurin ja joita ei auteta muulla tavoin.” (KJ 3 §24) Diakoniassa toteutuu ihmisen kokonaisvaltainen kohtaaminen; psyykkinen, fyysinen, hengellinen, sosiaalinen ja emotionaalinen, ja taloudellinen avustaminen on osa muuta kohtaamista ja tukea.
Taloudellisen avun saaminen seurakunnalta ei ole subjektiivinen oikeus, vaan jokainen tilanne arvioidaan ainutlaatuisena. Taloudellista tukea voi saada jokainen Petäjäveden kunnan asukas, seurakuntaan kuuluminen ei ole edellytys avustuksen saamiselle. Diakonian avustaminen on aina toissijaista yhteiskunnan tukiin ja avustuksiin nähden. Ensisijainen taloudellisen avustamisen antaja on KELA ja sen jälkeen kunnan sosiaalitoimisto.
Taloudellisen avustamisen periaatteet Petäjäveden seurakunnassa:
Avustaminen on pääsääntöisesti kertaluontoista. Jos avun tarve on jatkuvaa tai toistuvaa, diakonia työntekijän kanssa voi yhdessä pohtia muita tukimahdollisuuksia.
Kaiken taloudellisen avustamisen lähtökohtana on asiakkaan kanssa tehtävä talousselvitys, jonka pohjalta nähdään todellinen avun tarve ja sen oikeutus. Asiakasta ohjataan ottamaan vastaanotolle KELAn päätökset sekä viimeisin tiliote.
Emme maksa avustusta kenenkään tilille tai käteisenä.
Ruoka-avusta löydät lisää tietoa ruoka-apu- kohdasta.