Tervetuloa vuoden 2024 rippikouluun!

Petäjäveden seurakunta järjestää vuonna 2024 kaksi rippikoululeiriä ja päivärippikoulun.
Leirit järjestetään hiihtolomalla ja heinäkuun alussa Kiponniemen toimintakeskuksessa Vesangassa.
Päivärippikoulu järjestetään kesäkuun alussa seurakunnan tiloissa kirkonkylässä.
Leiririppikoulu maksaa 150 euroa, päivärippikoulu on maksuton.

Tutustu rippikouluvaihtoehtoihin ja valitse ilmoittautumislomakkeelta rippikoulutoiveesi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Jos päivärippikoulu on ykköstoiveesi, se toteutuu varmasti. Muutoin huomioimme ryhmäjaossa toivomukset mahdollisuuksien mukaan, mutta emme voi luvata kaikkien toiveiden toteutumista. Ainakin yhden kaverisi lupaamme samaan ryhmään kanssasi.

Ilmoittautuminen päättyy su 17.9. klo 23.59. Tämän jälkeen teemme seurakunnassa leirijaon toiveet mahdollisuuksien mukaan huomioiden. Sinä saat tiedon rippikouluryhmästäsi sähköpostitse viikolla 40.

Rippikoulun starttikirkko on torstaina 26.10. klo 18 Petäjäveden kirkossa.

Jos tarvitsette tietoa esimerkiksi erityis- ja pienryhmärippikouluihin liittyen, autamme mielellämme sopivan ryhmän löytymisessä. Niitä järjestetään monin paikoin Petäjäveden läheisyydessä ja paikkoja niihin kannattaa aina tiedustella. Olkaa rohkeasti yhteydessä!

Jos olet menossa rippikouluun jonnekin muualle, esimerkiksi urheilu- tai järjestörippileirille, Jämsän opistolle tai jollekin muulle paikkakunnalle, valitse ryhmävaihtoehdoista "Käyn rippikouluni muualla" Näin saamme tiedon sinusta. Muualla rippikoulun käyvät osallistuvat myös Petäjäveden riparistarttiin ja saavat sieltä Raamatun ja riparipassin.

Rippikoulua koskeviin kysymyksiin vastaa seurakuntapastori Johanna Mehto, p. 040 526 2108 / johanna.mehto(at)evl.fi

Leirin lisäksi rippikouluun sisältyy osallistumista seurakunnan toimintaan ja rippikouluryhmän yhteisiä kokoontumisia. Näistä jutuista saat lisätiedot starttikirkossa. Rippikoulun aikana on mahdollista pohtia sekä yksin että yhdessä kysymyksiä uskosta ja elämästä.